میانگین سن ازدواج مردان و زنان در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394
بازدید : 888
نویسنده : reza
میانگین سن ازدواج

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال ضمن تحلیل آمار ازدواج در کشور، از افزایش میانگین سنی ازدواج و همچنین تاخیر در ازدواج جوانان خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال ضمن تحلیل آمار ازدواج در کشور، از افزایش میانگین سنی ازدواج و همچنین تاخیر در ازدواج جوانان خبر داد.

علی اکبر محزون به تحلیل آمار وقایع حیاتی ازدواج پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل و بررسی های صورت گرفته در سال گذشته 724 هزار و 345 مورد واقعه ازدواج رخ داد که از این تعداد 607 هزار و 410 مورد در مناطق شهری و 116 هزار و 935 مورد در نقاط روستایی رخ داده است.

وی به تحلیل آمار ازدواج های انجام شده در ماه و شبانه روز پرداخت و گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که در هر ماه 60 هزار و 362 واقعه ازدواج و در هر شبانه روز هزار و 985 مورد و در هر ساعت نیز 83 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال به مقایسه این آمارها نسبت به سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: آمارها کاهش منفی 6.5 درصدی را نشان می دهد که البته از سال 90 شاهد رشد منفی ازدواج در کشور بوده ایم. به طوری که در سال 90 منفی 1.9 درصد در سال 91 منفی 5.1 درصد و در سال 92 نیز با کاهش منفی 6.7 درصدی مواجه بوده ایم.

محزون به استان هایی که بیشترین نرخ ثبت ازدواج را داشته اند اشاره کرد و گفت: استان های کردستان با 12.5 درصد، اردبیل با 12.3 درصد و زنجان با 11.8 درصد بیشترین ثبت ازدواج را داشته اند و از سوی دیگر استان های البرز با 6.9، تهران با 7 و کرمان با 7.7 درصد کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، این آمارها به ازای هر 1000 ازدواج به ثبت رسیده است.

محزون گفت: نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر در سال 92، 10.1 درصد بوده که در سال گذشته به 9.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد گروه سنی ازدواج مردان نیز گفت: بیشترین گروه سنی مردان 25 تا 29 سال ثبت شده است بطوریکه 267 هزار و 416 مورد ازدواج مردان در این سن به ثبت رسیده که معادل 36.9 درصد کل ازدواج ها می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج گروه سنی زنان 20 تا 24 سال نیز به ثبت رسیده است گفت: 225 هزار و 923 واقعه ازدواج زنان در این گروه سنی نیز ثبت شده که معادل 31.2 درصد کل ازدواج ها را شامل می شود.

محزون اظهار داشت: ترکیب ازدواج مردان 20 تا 24 سال با زنان 15 تا 19 سال بیشترین ترکیب ازدواج های انجام شده با 14 هزار و 461 مورد بوده که معادل 15.8 درصد کل ازدواج ها را شامل می شود.

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال گفت: میانگین سنی ازدواج مردان 28.1 و زنان 23.5 بوده که مردان 27.8 و زنان 23.1 نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.

وی به تاخیر ازدواج بالای سن متعارف زنان و مردان نیز اشاره کرد و گفت: 10.4 درصد ازدواج های مردان بالای سن متعارف ازدواج انجام شده که نسبت به سال قبل (9.4) افزایش داشته و همچنین سن متعارف ازدواج زنان نیز نسبت به سال قبل آن که 12.5 درصد بوده به 14.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته محزون، در مجموع تحلیل های انجام شده نشان می دهد که هم میانگین سنی و هم تاخیر ازدواج بالای سن متعارف نسبت به سال قبل آن از افزایش برخوردار بوده است.

 

منبع » میانگین سن ازدواج مردان و زنان در ایران





:: برچسب‌ها: میانگین سنی ازدواج,کی موقع ازدواج کردن است,زمان مناسب برای ازدواج,سن ازدواج در پسر ها,سن ازدواج در دختر ها ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین پرتال سرگرمی تفریحی .:theft:.عـکس|عاشق




آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

مشاهده و دریافت کد
Future Google PR for theft.loxblog.com - 3.40

RSS

Powered By
loxblog.Com